10. astea, unitate didaktikoa
Astelehenean modulua egin duten gelakide batzuen aurkezpena izan dugu, aurkezpena "Programazioa" izan da. Honetan unitate didakriko bat egiteko ze pausu jarraitu behar diren eta ze irizpide izan behar ditren kontuan azaldu digute.
Haiek azaldutako programazioaren eredua honako pausu hauek jarraitzen zituen; hasteko ikastolaren inguruko informazioa jaso behar da (ingurunea, ingurune soziologikoa...), gero taldearen ezaugarri zehatz batzuk jarri behar dira (kopurua, zenbat neska, zenbat mutil, adina, jatorria, berezitasunak..), eta "sarrera" honi amaiera emateko familiarekin harremana nolakoa den deskribatu.
Jarraitzeko helburuak zehaztu behar dira, bai orokorrak eta bai zehatzak. ondoren etapa horretako edukiak idatzi behar dira eta hiru multzotan sailkatu, kontzeptuak, prozedurak eta jarrerak. Helburuak eta edukiak zehaztuta izatean horietarako aproposak diren ekintzak diseinatu behar dira, posible baldin bada mota hauetako ekintzak proposatu behar dira: sarrera eta motibazio ekintzak, garapen ekintzak, gogoeta ekintzak eta ebaluazio ekintzak. Ekintzekin bukatzerakoan ebaluazioarekin hasi behar da, lau motatako ebaluazioa egin behar dira: hasierako ebaluazioa, etengabeko ebaluazio jarraia, bukaerako ebaluazioa eta autoebaluazioa. Ebaluazioaren bitartez argi ikusiko da unitate didaktikoaren helburua nola atera den, gure hasierako helburuak bete diren, aldatzeko zerbait badagoen....
Lehen esan bezala hau eredu bat baino ez da, baina unitate didaktikoa egiteko hainbat eredu daude, nik moduluan egindako eredu bat azalduko dut:
Eredu hau gelan aurkeztutakorekin alderatuz gero ikusten dugun ezberdintasun handiena hasierako sarrera da, nire proposamen honetan ez dago zentroaren edo ikasleen informaziorik, gaiaren azalpen txikia eskeintzen da bakarrik.
Bigarren zatian ez dira bakarrik helburuak, edukiak eta ekintzak zehazten, honetan oinarrizko gaitasunak, adierazleak eta askotariko adimenak ere ebaluatzen dira.
Ebaluazioaren arloa ez dira lau ebaluazio motak zehazten gelan aurkeztutako ereduan bezala, honetan ikus dezakezuenez, beste modu ezberdin batean egiten da ebaluazioa.
Asteartean, saio praktikoan, gure gelakideek unitate didaktikoa lantzen hasi dira, bakoitza bere taldearekin jarrita hasiera eman dioteeginbeharreko honi. Nik modulua eginda dudanez lan hau ez dut egin behar, laguntza emateko nago, nire ikaskideek gai honen inguruan dituzten zalantzak argitzeko eta ahal dudan neurriak haien lana errazteko.
Ostiralean, astelehenean "Programazioa"ren aurkezpena egin zuten gelakideek guztion artean unitate didako bat egitea proposatu dute. Hasieran guztiok aldi berean egitea proposatu dute, baina gelan ikasle asko gara eta ia ezinezkoa da hori, beraz, bulta asko eman ondoren, guztion artean gaia, eskola eta ikasleen ezagarriak adostu ditugu eta talde txikiagoetan helburuak, edukiak, ekintzak eta ebaluazioa banandu dugu, talde bakoitzak hauetako bat lantzen.
Nire taldeari edukiak aztertzea eta zeintzuk izango diren autatzea tokatu zaio, lan oso zaila izan da, aurretik helburuak eta ekintzak jakin gabe edukiak zehaztea ezinezkoa delako, baina azkenean gai horrekin lotura gehien dituztenak aukeratu ditugu.
Nik uste dut, ekintza hau nire gelakideentzat ona izan dela, unitate didaktikoari hasiera emateko hainbat kontzeptu eta egiteko moduak argitu dituztelako, nahiz eta gela handi batean egiteko ekintza zaila izan.
Haiek azaldutako programazioaren eredua honako pausu hauek jarraitzen zituen; hasteko ikastolaren inguruko informazioa jaso behar da (ingurunea, ingurune soziologikoa...), gero taldearen ezaugarri zehatz batzuk jarri behar dira (kopurua, zenbat neska, zenbat mutil, adina, jatorria, berezitasunak..), eta "sarrera" honi amaiera emateko familiarekin harremana nolakoa den deskribatu.
Jarraitzeko helburuak zehaztu behar dira, bai orokorrak eta bai zehatzak. ondoren etapa horretako edukiak idatzi behar dira eta hiru multzotan sailkatu, kontzeptuak, prozedurak eta jarrerak. Helburuak eta edukiak zehaztuta izatean horietarako aproposak diren ekintzak diseinatu behar dira, posible baldin bada mota hauetako ekintzak proposatu behar dira: sarrera eta motibazio ekintzak, garapen ekintzak, gogoeta ekintzak eta ebaluazio ekintzak. Ekintzekin bukatzerakoan ebaluazioarekin hasi behar da, lau motatako ebaluazioa egin behar dira: hasierako ebaluazioa, etengabeko ebaluazio jarraia, bukaerako ebaluazioa eta autoebaluazioa. Ebaluazioaren bitartez argi ikusiko da unitate didaktikoaren helburua nola atera den, gure hasierako helburuak bete diren, aldatzeko zerbait badagoen....
Lehen esan bezala hau eredu bat baino ez da, baina unitate didaktikoa egiteko hainbat eredu daude, nik moduluan egindako eredu bat azalduko dut:
ZERUAREN ETA
GORPUTZAREN KOLOREA
Sarrera: gai honetan umea
bere ezaugarri fisikoak eta bere gorputz atalak ikasiko du. Besteengandik
bereiztuko da eta bere itxura fisikoa desberdina delaz ohartaratuko da. Baita
ere negua izango da interesgune bat eta urtaroak, klima-aldaketak… ikasiko ditu
HELBURUAK
|
EDUKIAK
|
EBALUAZIO-IRIZPIDEAK
|
|||
Norberaren ezaguera eta
autonomía pertsonala:
-Ume bakoitzak bere gorputz atalak zeintzulk
diren eta zertarako balio duten ikastea
-Bere itxura fiskoa besteengandik
ezberdina dela konturatzea
-Norberak zer gauzak egiteko gai
den jakitea
Ingurunearen ezaguera:
-Urtaroak ikastea eta bakoitzaren klima-aldaketak
jakitea
Hizkuntak: komunikazioa eta
adierazpena:
-Beste umeekin hitz egite eta parte-hartzea
erlazioak sustatuz
|
Norberaren ezaguera eta
autonomía pertsonala:
-Abesti baten bidez gorputz atalak ikasi eta
zertarako balio duen bakoitzak (Txiki txiki abestia)
-Bat beste baten aurrean ipini
aurrekoaren ezaugarri fisikoak ikusteko eta norberak ispilu batean begiratu
-Hotz egiten duenean berokia ipini
eta bero egiten duenean arropa motza eraman
Ingurunearen ezaguera:
-Urtaro bakoitzari buruzko
marrazki bate gin (neguan euria, udazkenean hostoak…)
Hizkuntza: komunikazioa eta
adierazpena:
-Joku kooperatibo bat egin
|
Norberaren ezaguera eta
autonomía pertsonala:
- Ea Gorputz atalak bereizten
dituen
- Ea Itxura fisiko ezberdinak
bereizten dituen
- Ea Bera
bakarrik hainbat gauza batzuk egiteko gai den
Ingurunearen ezaguera:
- Ea Urtaroak dakizkien
-Ea Hotza eta beroa bereizten
dituen
-Ea Urtaroen ordena dakien
Hizkuntza: komunikazioa eta
adierazpena:
-Besteekin erlazionatzen den
-Zenbait gauza adierazteko gai den
hizkuntza ez erabiliz
-Jolas kooperatiboetan arauak
errespetatzen baditeuen
*Ebaluazio txostena
*Kontrol zerrenda edo agenda
*Galdeketa bat beste hezitaileei
pasatzeko
*Elkarrizketa gida osatu
gurasoekin hitz egiteko
|
|||
OINARRIZKO GAITASUNAK
|
ADIERAZLEAK
(EBALUAZIO-IRIZPIDEEKIN DUTEN LOTURAK)
|
ASKOTARIKO ADIMENAK
|
|||
-Hizkuntza-komunikaziorako gaitasuna
-Ikasten ikasteko gaitasuna
-Gizarterako eta
herritartasunerako gaitasuna
-Norberaren autonomiarako eta
ekimenerako gaitasuna
|
-Gorputz atalak bereizteko gai da
marrazki bat eginez
-Hotza eta beroa bereizteko gai da
kanpora ateraz (patiora)
-Gaztelaniaz eta euskeraz hamar hitzeko esaldi bat esateko
gai da
|
-Adimen linguistikoa
-Adimen intrapertsonala eta
interpertsonala
-Adimen naturalista
-Adimen korporal-zinestesikoa
|
|
||
1.
Aukera
metodologikoa:
-TXOKOAK: (autonomia)
Puzzle txokoa aukeratuko dugu.
3-4 ume egongo dira talde batean eta denok batera
gorputz-ataleko puzzle bat egin beharko dute. Honekin, gorputz-atalak ikasten
dituzte eta haien funtzioak ere.
Adibidez: ahoa – hitz egiteko, begiak – ikusteko,
sudurra – usaintzeko …
Ariketa honekin, denok batera egingo dute eta talde
lana indartuko dute. Modu berean errespetua landuko dute eta aniztasuna
onartuko dute poliki-poliki.
Hezitzaileak zer egiten duten umeak behatuko du eta
aske utziko die, laguntza eman gabe, soilik eskatzen baldin badiote.
-TAILERRAK: (ingurunea)
Gelatik kanpo egongo dira eta hezitzaileak taldeka
jarriko die, 3 ume talde batean, eta plastilina multzo bat emango die talde
bakoitzari.
Hezitzaileak esango die egin beharrekoa eta
plastilinarekin gizaki baten gorputz bat egitea izango da.
Lehenengo, hezitzaileak egingo du umeak ikusteko nola
egiten den. Gero ordu bat edukiko dute haiek egiteko.
Hezitzaileak, umeak egiten duten bitartean, behatuko
du ondo ala gaizki egiten duten eta laguntza behar badute hezitzaileak
lagunduko die.
Honekin konfiantza garatuko dute eta haien artean
errespetatuko dira.
-JOLAS ESPERIMENTALA: (hizkuntza)
Hemen, gela batean egongo dira eta hezitzaileak musika
jarriko die umeak erlaxatzeko eta lasai egoteko.
Gero orri txuri bat emango die umeei eta haiek musika
transmititzen dien gauza guztiak marraztu behar dituzte, horrela sormena ere
landuko dute.
Marrazten ari diren momentuan, haien sentimenduak
lantzen dituzte.
2.
Ebaluazioa:
-Ebaluazio-txostena:
AUTONOMIA:
Gorputz
atalak ezagutzen ditu
|
|
Oso
ondo moldatzen da ikaskideekin
|
|
Erabiltzen
ditu kortesia formulak: agurra, eskerrik asko …
|
|
Identifikatzen
ditu landu ditugun balioak:elkartasuna eta lankidetza.
|
|
INGURUNEA
Interesa
eta jarrera ona erakusten du.
|
|
Bere
lankideak errespetatzen ditu.
|
|
Lan
taldeetan parte hartzen du.
|
|
HIZKUNTZA
Hizkuntza
gero eta landuagoa du.
|
|
Gustuko
du taldeko hizkuntza-jardueretan parte hartzea.
|
|
Arreta
eta interesa jartzen du musika-jarduerak egitean.
|
|
LB: Lortzeko bidean L: Lortuta LG:Lortu gabe
-Ebaluazio-tresna:
|
Ia
inoiz ez
|
Batzuetan
|
Sarri
|
Oso
sarri
|
Klasean
parte hartzen du
|
|
|
|
|
Lagunak
errespetatzen ditu
|
|
|
|
|
Arreta
jartzen du ikasgaietan
|
|
|
|
|
Bidalitakoa
egiten du
|
|
|
|
|
Interesa
jartzen du edozein aktibitatean.
|
|
|
|
|
-Hezitzaileen galdeketa:
Nolakoa
izan da ikasleen portaera? Helburuak lortu dira? Jardueraren bat aldatu da?
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Erabilitako
materiala ona izan da?
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ikasgai
bakoitzaren denbora egokia izan da?
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hobetuko
zenuke ikasgaia emateko modua?
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aldatuko
zenuke zerbait?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IRADOKIZUNAK
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Familiarekin izandako elkarrizketa:
Hasteko agurtuko genioke familiei eta gela eroso
batera joango ginateke.
Lehenik eta behin, nola izan den umeen jarrera
azalduko diegu, forma erlaxatu batean.
Gero, urtean zehar lortutako metak zein izango diren
azalduko diegu eta hori lortzeko erabiliko ditugun materiala eta gaiak.
Bukatzeko, familien galderak erantzungo ditugu eta
gero eskolako instalazioak erakutsiko diegu.
6-Datorren ikasturtea:
Datorren ikasturterako, material berria (ze material)
eta gehiago erosiko genieke eta klasea emateko era dinamikoagoa izango
litzateke(adibidez), umeak horrela ez zaie ahaztuko hainbeste teoria…..
Bigarren zatian ez dira bakarrik helburuak, edukiak eta ekintzak zehazten, honetan oinarrizko gaitasunak, adierazleak eta askotariko adimenak ere ebaluatzen dira.
Ebaluazioaren arloa ez dira lau ebaluazio motak zehazten gelan aurkeztutako ereduan bezala, honetan ikus dezakezuenez, beste modu ezberdin batean egiten da ebaluazioa.
Asteartean, saio praktikoan, gure gelakideek unitate didaktikoa lantzen hasi dira, bakoitza bere taldearekin jarrita hasiera eman dioteeginbeharreko honi. Nik modulua eginda dudanez lan hau ez dut egin behar, laguntza emateko nago, nire ikaskideek gai honen inguruan dituzten zalantzak argitzeko eta ahal dudan neurriak haien lana errazteko.
Ostiralean, astelehenean "Programazioa"ren aurkezpena egin zuten gelakideek guztion artean unitate didako bat egitea proposatu dute. Hasieran guztiok aldi berean egitea proposatu dute, baina gelan ikasle asko gara eta ia ezinezkoa da hori, beraz, bulta asko eman ondoren, guztion artean gaia, eskola eta ikasleen ezagarriak adostu ditugu eta talde txikiagoetan helburuak, edukiak, ekintzak eta ebaluazioa banandu dugu, talde bakoitzak hauetako bat lantzen.
Nire taldeari edukiak aztertzea eta zeintzuk izango diren autatzea tokatu zaio, lan oso zaila izan da, aurretik helburuak eta ekintzak jakin gabe edukiak zehaztea ezinezkoa delako, baina azkenean gai horrekin lotura gehien dituztenak aukeratu ditugu.
Nik uste dut, ekintza hau nire gelakideentzat ona izan dela, unitate didaktikoari hasiera emateko hainbat kontzeptu eta egiteko moduak argitu dituztelako, nahiz eta gela handi batean egiteko ekintza zaila izan.
Comentarios
Publicar un comentario